fredag 8 juni 2012

Hej Ninna!

I veckan har vi gjort massor av roliga saker. Vi har mest jobbat med att göra klart. Vi har gjort glassar av papper i olika smaker det tycker jag var jättekul. Jag gjorde smakerna jordgubbe, pistasche, blåbär, mint, björnbär, hallon, päron, chocklad, apelsin och citron. Jag vart väldigt nöjd med glassen och den vart väldigt stor. Den ser väldigt god ut, synd bara att den är av papper. Vi har också gjort bin av papper. Man fick först klippa ut huvud och kropp och limma ihop. Sedan fick man klippa ut och limma fast ränder. Det var nästan det roligaste på biet. Sedan fick man rita ögon och mun och klippa ut antenner. Vi har också städat vita facket och lådan. Min låda vart jättefin sådär skulle jag alltid vilja ha den fast den blir ju lite stökig efter ett tag. Fast man kan ju ha det så där alltid men då måste man hålla ordning på sina saker och så. Mitt vita fack är tomt nu och det tycker jag är jättebra för då slipper man hitta gamla mattetal som man inte orkar göra färdigt. Vi har arbetat med sagor. Det var väldigt kul men jag han göra färdigt mina sagor ganska snabbt så det var ju lite synd. Vi har också haft idrott med Fredrik. Vi hade brännboll det var jättekul. Fröknarna var också med och Jenny och Fredrik var på mitt lag och Jesper var på det andra laget. Jag varvade aldrig men det var kul ändÅ. Vi har också tränat sånger och jag kan dem jättebra.     

1 kommentar:

  1. Thyra, det där lät som den absolut godaste glassen av dem alla! Mums, vad sugen jag blev på glass nu=).
    Kul att ni även hann att göra bina.......ser verkligen fram emot att se en stor och fin bisvärm..som man inte behöver vara rädd för!

    NinnaK

    SvaraRadera