tisdag 29 maj 2012

De kändes kul att få leva i förr i tiden och veta hur de gjorde.
På morgonen sate jag på mej en klännig som jag inte brukar ha på mej så ofta och sen gjordet jag som jag brukar göra på morgonen.
På morgon  samligen så fick vi sjunga en sång och sen fick tjejerna sätta på sej en hilka och ett förkläde
och killarna fick en keps och en skjorta.
På lektionen fick vi testa olika saker vi fick skriva med bläck. och så fick vi skriva på en svart och fick sudda med hartassar! vi fick titta på olika plancer i stället för en filmduk.
På rasterna lekte klappramsor och hoppade hopprep.
Vi hade geografi då läste våran fröken Nils Holgerssons fantastiska resa den boken är skriven av Selma Lagerlöv den boken är väldigt gammal bok.
Vi åt lunch utomhus. Vi fick varsin plastpåse ooch där låg våran mat.
Jag tyckte att den hära dagen var kul för att man fick veta hur barna levde för länge sen

Av Selina

1 kommentar:

  1. Selina, vad härligt att läsa att du tyckte att det var en rolig dag. Ni var så fina allihop!
    När jag läser att du jämför skolplanscherna med projektorn och filmduk så undrar jag om skolan egentligen har utvecklats så mycket...men , oj ändå vad mycket den har utvecklats. Undrar hur den kommer se ut i framtiden, när era barnbarn går i skolan?
    Så kul att ni även lekte gamla lekar såsom klappramsor och hopprep...men vänta nu, inte lektes de bara förr i tiden? Det är sådana lekar som ännu finns kvar.

    /Fröken Kristiansen

    SvaraRadera