fredag 25 maj 2012

Gammaldags skoldag

Så blev det äntligen dags för vår temadag "Skoldag förr". Barnen var så laddade och rusade fram emot mig när jag kom på morgonen, lätt stressad då jag lämnat en sjuk dotter hemma själv, då jag kände mig oumbärlig......jag hade ju satt igång detta helt själv.
Fredrik har även han vabbat i veckan så planeringen stod och föll med mig.
Men underbare Fredrik, tar det som vanligt med lugn och ro, fredagsskjortan var på, denna dag med fluga, som rekvisita :). Så då var det bara dags för gammfröken att svida om. Åh, så skönt att vi fick fint väder.....men oj, så varmt det blev med alla gamla kläder......
Jag lägger ut bilder från dagen och barnen har fått i läxa att skriva om denna temadag så håll utkik, det kommer härliga inlägg här allteftersom. Tack fina, fina ongar för denna underbara dag! Tack även Joumana för underbara bullar vi fick efter att ha inmundigat matsäck i sommarvädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar