torsdag 31 maj 2012


Skoldag förr

Det jag ser fram emot: är att få matsäck, se hur killarna ser ut och att göra uppgifter som man gjorde förut. Innan jag for till skolan så tog jag på mig en klänning och flätade håret. När jag kom till skolan så fick vi namnskyltar och tjejerna fick ett förkläde och en hilka. Killarna fick en keps och t-shirt också namnskyltar. På samlingen då ställde vi oss upp bakom stolen och sa god morgon herr och så säger man fröknarnas efternamn liksom god morgon herr Kristiansen. Vi hade välskrivning och naturkunskap. När vi hade välskrivning så fick några ta griffeltavla och en hartass. Dem som vart kvar fick ta bläckpenna, bläckhorn och ett papper. När vi hade naturkunskap så fick vi se på 2 bilder med blommor på och se på en bild med en fågel, larver och flugor. Det var kul. På rasterna så lekte jag och några. En lek som jag inte vet vad den heter. Man gör så här: 2 människor håller med båda händerna i varandras och håller upp som ett hus också säger man bro bro och breja stockar alla stena ingen slipper här fram för en man säjer sitt käraste namn vad heter han eller hon man säjer nåt av dem, vi och några andra hoppade hage och jag spelade kula. Den sista lektionen fick vi höra på Nils Holgersson. Inte hela boken men en bit. Det handlar om en kille som är inte så snäll. Och en dag ser han en liten tomte som var som en pyssling. Den var spännande, rolig och bra. Jag tipsar er den här boken. På lunchen fick vi en mat säck med: ägg, mjölk, morot, 2 mackor, en korv och en bulle. Jag tycker att dagen var rolig och spännande. Jag skulle vilja göra om den här dagen någon annan dag om vi har tid. Hej då alla som läser det här jag säger bara ha det gott igelkott.

Av Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar