torsdag 31 maj 2012

Skoldag förr



 Skola förr/skoltid förr!
 I fredags då hade vi skoldag förr och nu hade jag tänkt skriva om hur jag gjorde.
Och hur man skulle göra. Jag började med att fläta håret och att ta på mig kläderna som såg gamla ut. Jag hade lite otur för att jag inte hittade några gamla skor men det gick bra en då. Det var pirigt när jag cykla till skolan! Det var roligt att se alla andra i min klass! Innan Vår första lektion fick man kläder. Flickor fick ett förkläde och hilkor. Killarna fick ha en skjorta och en keps. Vår första lektion var att läsa med klassen (Vi fick läsa stavelser) och sen var det rast. Vår nästa lektion var att göra lite olika saker det första jag fick göra var att ha en liten tavla som jag skulle skriva bokstäver på. Det andra upp giften var att skriva N med bleck penna. Den tredje var att… - vänta nu lite den tredje var ju ingen skriv uppgift det var ju att vänta till dom andra i klassen var färdiga med dom första sakerna! Ja ja, men nu undrar ni vad vi gjorde när vi väntade på dom andra. Vi ritade! Och sedan hade vi en stund kvar så då läste Ninna Nils Holgerson och sen var det mat. Vi fick äta ute!!! Vi fick en macka, ett ägg, en korv, ett äpple, en morot och absolut inte minst en bulle!!! Mums vilken god bulle! Men sen var det inte någon till lektion så då var det dags att springa hem och hjälpa mor och far med att mata djuren. Hej då!!! Av: Ilse!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej Ilse!

    Så fint du har skildrat dagen när vi hade skoldag förr. Det var en riktigt lång teater=). Det märktes på hela dig att du tyckte om dagen.
    Hann du hjälpa mor och far med djuren?

    Fröken Kristiansen

    SvaraRadera