måndag 28 maj 2012

Skoldag förr.

Jag trodde att vi skulle ha fina kläder på oss, men det var inte så. Jag hade en grå kläning & en fläta i håret. På morgonen så stod vi bredvid stolen och sjöng en sång innan man fick sätta sig ner på stolen. Vi fick en penna som man fick doppa i bläck. Det kallades bläckhorn. Och så fick vi skriva bokstäver på en tavla och om man skrev fel så fick man sudda med riktiga hartassar. Sen så hade vi naturkunskap. Vår fröken Ninna läste en bok som heter Nils Holgersson den var lite spännande. Det var jätte pirrigt att gå ut på rast för jag var rädd att alla skulle skratta åt mig och mina vänners kläder. På lunchen så fick vi äta ute och vi fick en påse med ett ägg, ett äpple, en morot och en macka med korv på och sen en bulle. Jag tyckte att dagen var svettig för att det var jätte varmt ute men det var roligt ändå!

Av Emma

2 kommentarer:

  1. Jadu, Emma! Det var en svettig dag. Hela 25grader!!! Tyckte du inte att kläderna var fina? Jag tyckte att ni var strålande fina allihop! Inte var det väl någon som skrattade åt er på rasterna? Det var många från trean som tyckte det var fuskigt att vi hade en skoldag förr.

    /Fröken Kristiansen

    SvaraRadera
  2. Hej Emma du är ju jätte bra på att beskriva vad du har gjort önskar jag var lika bra på det som du är!/Maryam frech

    SvaraRadera