måndag 28 maj 2012


Vad vi har gjort i veckan

Vi har haft en dag när vi bara gjorde som man gjorde förr. Jag har längtat efter dagen förr. Jag satte upp håret på morgonen sen satte jag på mig kläder som man hade förr i tiden.  På morgonen stog alla vid sin bänk och sa god morgon fröken Kristijansen och magister Nilsson. Och på morgonen när jag gick till skolan så såg jag alla med sina fina klänningar och kjolar. Förr använde man inte vanliga pennor då använde man bläck och en slaks penna. Och förr använde man hartassar till att sudda  på tavlan. På natur kunskapen visa inte hon på projektorn utan hon satte upp tavlorna  på tavlan. Vi rita med bläck och följde linjen på pappret så att det blev ett n fast snyggare. Förr spela inte tjejerna fotboll det gjorde bara killarna mest. Tjejerna hoppade hopprep eller hoppa hage eller tagen och lite till. Jag tyckte den var gammal för att det var många ord som man inte använder nu. Och boken var också ganska sliten. Och vi åt lunch ute och vi fik en påse med korv macka äpple och morot och ett glas vatten. Sen fick vi en bulle. Jag tyckte att dagen var bra för att jag fick lära mig och skriva med bläck.

Av liv 28/5-12


1 kommentar:

  1. Så kul att du tyckte om dagen, Liv! Ni var så underbart fina allihop, det var en fröjd att se er alla så förväntansfulla på morgonen. Ditt namn för dagen var lite svårt för mig att uttala, det kände jag inte till. Märeta...det blev oftast Märta=)
    När vi hade naturkunskap visade jag gamla skolplanscher - kommer du ihåg vad de visade?

    / Fröken Kristiansen

    SvaraRadera