måndag 28 maj 2012

skoldag förr.

När Ninna berättade om att vi skulle ha "skoldag förr" trodde jag att de va kul att va kul. Jag tog på på mig en jeansklänning för man skulle ha någon slags klänning. Jag hade ett blått pannband med blommor på. Vi sa en bön på samlingen och då man skulle säga godmorgon stod vi bakom stolarna och sa godmorgon och sen efternamnet på fröken. Vi fick skriva med bläckhorn och med krita på en tavla. Vi fick också sudda krita med en riktig hartass. Vi hade hilka på huvudet och förkläde på oss. Vi fick mat i en påse. På rasten spelade jag fotboll i förkläde och de gick bra. Fröken läste Nils Holgerson den var tråkig. Vissa saker saker som sagan var jobbigt. Men roligast var att skriva med bläckorn.

Av Dalja

1 kommentar:

  1. Dalja,
    det var så roligt att se er alla i fredags, ni var så superfina! ditt böåa pannband var jättefint. Vad kul att du tyckte att det var kul att skriva med bläck. Fotboll var nog inte vad flickorna gjorde förr i tiden, men det var underbart att se dig och dina kompisar spela med både hilka och förkläde!

    //Fröken Kristiansen

    SvaraRadera