onsdag 30 maj 2012


Vår skoldag förr!!!
Nu ska jag beretta hur jag tyckte vår skoldag förr var. Det här tror jag alla kommer skriva, det var gette varmt. Jag tycker derimot att det var rollit att alla hadde nånn lång tunicka eller nånn kjol eller en klening, och alla hilkor och sånt! På morgonen  när vi skulle förbereda oss så började alla pojkar gå ner och byte om till gamel dagsa kläder medans flickna ( jag åckså efter som jag är en tjej ) stanade kavar och väntade på att vi fick komma ner. När skolan börja så hadde vi moders mål och sen hadde vi välskrivning. Jag trode inte att vi inte skulle andvända grifel tavla och att vi skulle sudda med en hartas! Och den här dan fick vi ätta utomhus det var skönt! Jag tycker att det var en jättehärlig dag som jag aldrig kommer att glömma.
/Lea

1 kommentar:

  1. Åh, vad roligt att du tyckte om dagen! Så fint du hade klätt dig också! Det var spännande att både skriva på griffeltavla och sudda med äkta hartassar! Det är ju inte varje dag man gör det=)
    Visst var det mumsigt att kunna sitta ute och äta, för precis som du skrev, så var det jättevarmt...pust!

    /Ninna

    SvaraRadera