onsdag 30 maj 2012

Skoldag förr

Jag tycker att det är roligt att börja skoldagen varje dag men lite extra roligt när vi skulle ha "skoldag förr" för då skulle vi få låna några mössor och skjortor och namnskyltar som de hade förrut. Vi skulle ha med oss en vit tröja och shorts.Jag gillade mössan mest för att den var fin. När vi hade samling skulle vi stå upp bredvid stolen och säga godmorgon. Vi var tvugna att säga fröknarnas efternamn också och det var svårt.Vi fick äta ute på fotbollsplanen då åt vi ägg, macka morötter och ett äpple och man fick dricka ett glas vatten eller mjölk.
Vi hade soligt väder visst var det tur?
Vi hade gammeldags lektioner då fick vi skriva på griffeltavlor och vi suddade med en äkta hartass. Vi fick också skriva med en gammal sorts penna som man doppade i bläck. Vi fick skriva gammeldags bokstäver tex ett a,b,c men c såg ut som ett litet e. Fröken tog upp några plancher och vi skulle säga vad vi såg för något. Jag hade jättekul den dagen. Det var kul att lära sig hur de gjorde förr. Jag trodde det sulle bli tråkigt men det blev kul.
På rasterna brukar jag gunga men det ringer in så snabbt på halv tio rasten. På lunch rasten brukar jag också gunga men då ringer det in senare. Jag brukar leka en lek med Edvin Wilmer och Allan en lek som vi hittat pådet tycker jag är kul.
På morgonen när vi har vanlig skola så läser vi mest men i bland så läser vi inte. Vi läser i 20 minuter på morgonen innan samlingen. På samlingen brukar vi gå igenom dagen och almenakan.
Vi formar bokstäver och lär oss skriva snyggt.
Vi har haft kanske den sista idrotts  lektionen.
Vi har haft ganska mycke matte och svenska.
Vi får lära oss lite Engelska ord och det tycker jag är roligt. Av: Liam

1 kommentar:

  1. Liam, vad kul det var att läsa att du tyckte det var en kul dag, speciellt som du trodde att det skulle bli en tråkig dag! Härligt att man kan ändra sig. Ni var så himla fina! Ni hade alla förberett er så fint! När mina föräldrar såg en bild på dig och några fler kompisar så utbrast dom: "Men där är ju Emil!" och de menade förstås Emil i Lönneberga=). Visst var det läckert att skriva vackra bokstäver både på griffeltavla och med bläck!

    /Ninna

    /Fröken Kristiansen

    SvaraRadera