torsdag 31 maj 2012

"Skoldag förr"

När Ninna sa att vi skulle ha "Skoldag förr" så tyckte jag det lät kul.
På morgonen så skulle man såklart klä på sig men man fick inte ha vanliga kläder, utan man skulle ha klänning. Och man fick inte ha utsläppt hår utan man skulle ha det uppsatt.
När jag kom till skolan skulle alla flickor sätta på sig hilka och förkläde, och alla killar skulle ha skjortor och någon slags keps som jag inte minns vad den hette.
Vi fick också namn som man skulle heta under dagen. Sedan läste Ninna "Nils Holgersson" för oss. Den var väldigt bra, men jag tycker att tv programmet är bättre.
Vi hadde inte vanliga lektioner heller. Vi hade en lektion där vi skulle härma ord och bokstäver på en tavla Ninna hade.
Sen åt vi lunch. Vi åt lunchen ute. Lunchen bestod av: en korvbit, en morotsbit, ett ägg, och en macka. Efter lunchen och lunchrasten hade vi en lektion (jag tror det var naturkunskap) där Ninna satte upp sådana "tavlor" med olika bilder på blommor, och en på en hackspett. Sen fick vi säga vad vi såg på bilden på hackspetten. Och på bilderna på blommorna berättade Ninna att det var hur en blomma sprids.
Jag tyckte det var 4 poäng av 5.
Det var rätt så kul.
Av Nora den 31/5-12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar